Tirepedia

Πληροφορίες Σήμανσης Ελαστικών

Ευρωπαϊκός κανονισμός σήμανσης ελαστικών.

Ο κανονισμός σήμανσης των ελαστικών, εισαγάγει απαιτήσεις σήμανσης που αναφέρονται στην εμφάνιση πληροφοριών που αφορούν την εξοικονόμηση καυσίμου, την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης των ελαστικών.
Ο στόχος του κανονισμού είναι να αυξήσει την ασφάλεια και την απόδοση των οδικών μεταφορών στους τομείς του περιβάλλοντος και της οικονομίας με την προώθηση ελαστικών που είναι ασφαλή ως προς την πρόσφυση σε υγρό οδόστρωμα, και αποδοτικά σε εξοικονόμηση καυσίμου με χαμηλό επίπεδο θορύβου.
Ο κανονισμός επιτρέπει στους τελικούς καταναλωτές να αποφασίσουν έχοντας στη διάθεσή τους περισσότερες πληροφορίες όταν αγοράζουν ελαστικά μαζί με άλλα κριτήρια που συνήθως επηρεάζουν την απόφαση αγοράς.
Οι αγοραστές πρέπει να ενημερωθούν ότι η πραγματική οικονομία καυσίμου και η ασφάλεια στο δρόμο εξαρτώνται άμεσα από τη συμπεριφορά των οδηγών και ιδιαίτερα στα παρακάτω:
– η οικολογική οδήγηση μπορεί να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου
– η πίεση των ελαστικών πρέπει να είναι η σωστή και να ελέγχεται συχνά για καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου και πρόσφυση στο υγρό οδόστρωμα
– οι αποστάσεις ασφαλείας πρέπει πάντα να τηρούνται αυστηρά

Οι αγοραστές πρέπει να γνωρίζουν ότι αυτά τα τρία κριτήρια, αν και σημαντικά, δεν είναι τα μόνα που προσδιορίζουν την επίδοση ενός ελαστικού.

Κατηγορία εξοικονόμησης καυσίμου

Επτά επίπεδα από το G (λιγότερο οικονομικό) έως το Α (το πιο οικονομικό). Η επίδραση στην εξοικονόμηση καυσίμου ενός ελαστικού μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το όχημα και τις οδηγικές συνθήκες, αλλά η διαφορά ανάμεσα στο G επίπεδο και στο Α επίπεδο για μια τετράδα ελαστικών θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση μέχρι και 7,5%* ή και ακόμα περισσότερο στην περίπτωση φορτηγών.
– επιπλέον λίτρα στα 100km, βασισμένα σε μέση κατανάλωση 6.6lt
To επίπεδο D παραλείπεται.
Πηγή: Impact Assessment of the European Commission SEC (2008) 2860
* Όταν μετρηθεί σύμφωνα με τη μέθοδο τη σχετική με τον κανονισμό EC 1222/2009

Κατηγορία πρόσφυσης σε υγρό οδόστρωμα

Υπάρχουν επτά επίπεδα από το G (μεγαλύτερη απόσταση φρεναρίσματος) έως το Α (μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος). Η επίδραση του ελαστικού μπορεί να ποικίλει ανάλογα με το όχημα και τις οδικές συνθήκες, αλλά η απόσταση φρεναρίσματος ανάμεσα στο επίπεδο G και στο επίπεδο Α για ένα σετ τεσσάρων ομοειδών ελαστικών θα μπορούσε σε ένα πλήρες φρενάρισμα να είναι μέχρι 30% μικρότερη (π.χ. για ένα τυπικό επιβατικό αυτοκίνητο με ταχύτητα 80km/h η απόσταση φρεναρίσματος μπορεί να είναι μέχρι 18 μέτρα μικρότερη).
Επίπεδα D και G παραλείπονται.
Βασισμένο σε δρόμο με μέση πρόσφυση

Κατηγορία εξωτερικού θορύβου κύλισης

Επιπρόσθετα στην τιμή θορύβου που μετριέται σε decibel dΒ(A) ένα εικονόγραμα παρουσιάζει αν η επίδοση ενός ελαστικού στην κατηγορία του εξωτερικού θορύβου κύλισης είναι:
– πάνω από το μελλοντικό υποχρεωτικό Ευρωπαϊκό όριο (τρεις μαύρες μπάρες = πιο θορυβώδες ελαστικό)
– ανάμεσα στο μελλοντικό όριο και 3dΒ χαμηλότερα (δυο μαύρες μπάρες = μέσο θορυβώδες ελαστικό)
– ή περισσότερο από 3dΒ κάτω από το μελλοντικό όριο (μια μαύρη μπάρα = ελαστικό χαμηλού θορύβου)
Σημ: Ο εξωτερικός θόρυβος κύλισης ενός ελαστικού δε σχετίζεται απόλυτα με τον εσωτερικό θόρυβο ενός οχήματος.
*Τα νέα Ευρωπαϊκά επίπεδα εξωτερικού θορύβου θα τεθούν σε ισχύ από το 2016